Dag 8: Málaga

Vandaag staat een dagje Malaga op de planning, volgens de eigenaars van de B&B is het er op zondag heel rustig, ideaal dus!

We slapen uit en ontbijten samen om 9:30u, er wordt nog wat gebabbeld en omstreeks 11u vertrekken we richting Malaga. We komen er een uurtje later aan en parkeren in de ondergrondse parking bij Centre pompidou. En vertrekken van daaruit via de passeo voor een stadswandeling.




We kuieren door de stad bij een aangename 25 graden. Zalige temperatuur!




Malaga is natuurlijk de stad van Picasso... dus een bezoekje aan zijn geboortehuis en museum kunnen zeker niet ontbreken.
Helaas mochten er geen foto's genomen worden in het geboortehuis.
Je wandelt er door een aantal kamers waar familiespullen tentoongesteld worden. (Fotoalbums, oorbellen van de mama, een schilderij van de vader van Picasso, een schildersset, ...)
Het museum kon ons zeker bekoren, heel veel werken die we nog nooit eerder gezien hadden... en foto's nemen was hier wél toegesaan! TOP!















Iets eten doen we bij El Pimpi, Philip eet een bordje met allerlei Iberico charcuterie en ik neem kabeljauw met gegrilde groenten. Lekker!
Afsluiten doen we met een havenwandeling en een cocktail en een biertje bij Hard Rock Café.


Het is ondertussen 18:30 en het zwembad lonkt!
Efkes afkoelen, wat avondzon meepikken en de blog bijwerken. 
Toedeloe!














 




Reacties