Dag 2: Bilbao
Deze morgen slapen we tot 8:30 u, we hadden beiden blijkbaar wat slaap in te halen. Om 9:30 u worden we beneden verwacht voor het ontbijt. Alles verloopt heel corona-proof. De zaal wordt maar voor de helft bezet.
Vandaag staat het Guggenheim museum op de planning. Het ligt 15 min stappen van ons hotel en omstreeks 10:15u vertrekken we aangezien het om 11u opent en we onze tickets nog moeten kopen.
Onderweg geven we onze ogen opnieuw de kost.
Het museum is echt een prachtig gebouw en er even rondwandelen is dan ook helemaal geen straf!
Het prachtige gebouw met de titanium buitenkant is ontworpen door de architect Frank O Gehry.
Omstreeks 11:15 u, na een security- en een koortscheck zijn we in het museum. Tickets kosten 16 euro online en 18 euro aan de kassa.
Een blik in het museum, waar een moderne kunstcollectie verdeeld is over 20 gallerijen...
Na het Guggenheim gaat het richting het oude stadscentrum: Casco viejo met Las sietes calles, de 7 straten... deze vormden het oorspronkelijke centrum van Bilbao. In deze oude en levendige wijk liggen diverse bezienswaardigheden en gezellige restaurants.
Op de weg ernaartoe stappen we over de "witte voetgangersbrug", de Zubizuri brug, deze werd ontworpen door Calatrava (o.a. de ontwerper van Ciudad de las Artes y Las Cienas in Valencia)
De Donejakue Kathedraal is een gotische kathedraal, verscholen in het oude centrum Casco Viejo. De Santiago Kathedraal ligt op de bekende pelgrimsroute naar Santiago de Compostella.
Het restaurantje dat ik voor deze avond op het oog had, blijkt om 17u te sluiten, dus we schakelen over op plan B.
De receptioniste raadt ons Restaurant Markina aan, een Baskisch restaurant dat met dagverse producten werkt.
Het was lekker... maar nu ook niet wow.









Reacties
Een reactie posten