Onze 2de volle dag in Bilbao... en we weten eigenlijk niet goed hoe die op te vullen. Op zich is Bilbao niet echt een grote stad, we hebben beiden het gevoel dat we alles gezien hebben en daarbij regent het vandaag ook nog 'ns.
We nemen onze tijd om te ontbijten en Philip brengt een bezoekje aan de Fnac terwijl ik de blog wat aanvul.
Uiteindelijk beslissen we om richting Museo de Bellas Artes te wandelen. Hier hangen ruim 8000 werken van de 12de eeuw tot hedendaagse kunst.
Om 11 uur openen de deuren en samen met nog een handvol anderen stappen we binnen. Alweer de obligatoire temperatuurcheck.
Het is erg rustig in het museum en aangezien het buiten watergiet, nemen we onze tijd.
Elke zaal krijgt een letter van het alfabet en zo ook een thema.
bvb. F= Familia, G= Grotto, ...
Een blik in het museum...
Het is ondertussen dik 14u en we voelen een klein hongertje opkomen. Ik las online goede recensies over een klein Poké Bowl restaurantje en daar stappen we dan ook naartoe. Na een 5 tal minuutjes wachten kunnen we het laatste tafeltje bemachtigen en smullen van een heerlijke bowl!
Als jullie ooit in Bilboa zijn... deze is een aanrader! Je kan er je eigen bowl op maat samenstellen.
In de late namiddag kuieren we nog wat in de winkelstraten om opnieuw in de Casco Viejo te eindigen.
De zon begint zowaar door het grijze wolkendek te piepen en we zoeken een terrasje op, op La plaza nueva, een mooi neo-klassiek plein dat in 1821 werd aangelegd.
Het wordt omringd door gebouwen en de onderste verdieping bestaat uit bogen. Onder deze boven vind je tal van winkeltjes en barretjes.
(Foto van internet)
Voila, onze citytrip naar Bilbao zit erop... morgen een "rij-dagje" richting Córdoba!
p.s. Voor een lekker artisanaal ijsje kan ik zeker Gelati Gelati aanraden!
Reacties
Een reactie posten