Dag 1: Zottegem- Bilbao

 Afstand: 1200 km

Verblijf: Sercotel Ayala

Veel is er vandaag niet te vertellen... na een vlotte rit van een 1000 tal km word ik tijdens een hazeslaapje op de schouder getikt en hoor ik "We zijn de grens over".

Ik open mijn ogen, kijk links en rechts, en roep... die van Oostenrijk?!?




Het eerste wat ik zie is een "Heidi-in-Tirol-huis" en hier en daar een grazende koe en wat berggeiten.
Een tweede "paniekgolf" overspoelt mijn slaperig brein als ik de namen van de ons omringende steden probeer te lezen... Oostenrijk? Of toch eerder Slovenië?



Gelukkig stellen de 99% Spaanse nummerplaten om ons heen mij gerust! Het was de Spaanse grens! :-)
Maar serieus... mochten ze mij hier geblinddoekt gedropt hebben... geen haar op mijn hoofd dat gedacht zou hebben dat ik me op Spaanse bodem bevond. Dat Baskisch is trouwens niet te lezen, laat staan te begrijpen. Dit is dus duidelijk de groene long van Spanje. 
Het Tiroler- gevoel gaat eigenlijk verder in de stad Bilbao. We verbleven ooit in Salzburg en het moet gezegd... Bilbao roept herinneringen bij me op.
We arriveren na 12 uur karren in ons hotel en besluiten om even de benenwagen los te gooien. We wandelen (lees: klimmen!) naar het hoogste punt van Bilbao, Mount Artxanda. Een park waar op zondag heel wat volk gezellig aan het keuvelen is. Jongeren zijn volop aan het sporten en ouderen genieten van het uitzicht.
(Wij rekenen ons bij de laatste groep :p)


Bergaf gaat mij duidelijk beter af en we wandelen nog even verder langs het water in de hoop van een leuk terrasje tegen te komen. Helaas... geen idee of het komt omdat het zondag is maar terrasjes zijn hier dun gezaaid. 2 tafels en 8 plastieken stoelen en dat is het zowat. Ongezelligheid troef!



Ons geduld en doozettingsvermogen wordt beloond en in een klein zijstraatje vinden we een verborgen pareltje Kantine

Het interieur doet gezellig aan en is net iets anders dan de saaie plastieken stoelen. We bestellen er een margarita en een IPA biertje.




Een mooie afsluiter van de dag en nu...
VOETBAL!!!

Tot morgen!







Reacties